I.E.S. Tordera
Es desplacem fins els centres escolar i educatius de diferents pobles per realitzar Dones al Carrer activitats adaptada als adolescents i a les característiques i horaris dels diferents espais. Sol·licita informació a través d'aquest blog o Classesaltallerdart@gmail.com
"En el cas de Lluci Juan els alumnes van fer entrevistes a les
seves mares o àvies preguntat-los sobre la seva vida i història. El resultat va
ser sorprenent i molt emotiu: més enllà d'un simple exercici, va permetre als
més petits de casa conèixer els fets de la història que han marcat l'esdevenir
de la seua família i la seua pròpia vida, i entendre per què viuen actualment
on viuen i de la forma que viuen. Són històries de superació marcades per la
feina, la immigració, la relació amb altres familiars contades per les nenes i
nens que prenen consciència de com la societat ha influït en les seues mares i
en ells mateixos."[1]
Què
farem?
- Presentació de Dones
al carrer.
- La importància del
relat de la dona en la història i la identitat.
- Elegir dona i definir
l'entrevista.
- Edició d'àudio
- Creació QR.
Objectius:
- Conèixer la història
de les dones més properes al nucli familiar de cada alumne i registrar la seva
història.
- Realitzar una
entrevista.
- Participar en el
projecte d'art contemporani.
Quan
la podem fer?
Aquesta activitat està
especialment indicada durant el mesos pròxims a març i novembre quan es celebra
el Dia de la Dona Treballadora i Contra la Violència de Gènere.
Durada:
15 hores dividides en un
mínim de dos sessions.
Edat:
Secundària
Grups:
Materials:
- Telèfon mòbil.
- Aula d'informàtica.
- Impressora.
Possibilitat d’exposició:
[1] ( Fragment de l'article
Dones al carrer, de
Lluci Juan, al Centre de Cultura Contemporània de Barcelona, publicat
a La Veu)